Logo nedir? Sözcük manaı olarak asıl zıtlığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak meslekletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği kabil, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda söz manaının haricinde, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan nüfus yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı bayağı önemlidir. Vesair taraftan logo tasavvur çalışmasını meydana getirecek nüfus yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çalışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, meslekletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler karınin daha çok yeğleme edilebilir. Sessiz bir sektörde faaliyet gösteren meslekletmelerin ekseri logoları bölümü söz gelişi paha. Fakat çabucak bir küme bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan bihakkın bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza sağlıklı adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çalışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir manzarate teşhisnmasını sağlayıcı meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, basit anlaşılır, hatırlanması basit, olabilir olduğunca az sayıda renkten oluşvarlıkıdır. Her çyeksan baskı ve kesim tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa amil vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mefret ziyan verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine makul olmalıdır. üste kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafıesna lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün üstelik sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma karınin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı mana bakımında bu bilim çok önemlidir.