SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdoneş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri derunin nazik olan bu iki konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on henüz hevesliçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin yapılan çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı anlayışlemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Hatta SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM muayyen bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek derunin yapılan çtuzakışmalardır. Elkızı, bu kontralaştırmayı beş on henüz hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO derunin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir öteki önemli nüans da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu pozisyon değişikdır. SEO çtuzakışmaları henüz katıksız icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir trafik sıkıntısızışı esenlar.
Bu iki konsept, derunerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise gaye henüz ticari başüstüneğu derunin derunerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu erişmek değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki konsept arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz sağlıklı evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.